onsdag den 6. marts 2013

Silver Linings Playbook

Jeg har set Silver Linings Playbook.

En fin og skør komedie. Af den romantiske slags.

Det er en fornøjelse at se Robert De Niro som overtroisk fodboldfan og far til to voksne sønner. Han spiller med en masse subtil humor og flotte nuancer.
Og Jessica Lawrence. Hun er virkelig skøn. Som i virkelig. Har smådyrket hende i youtube-klip, gifs og citater, og hun er bare så dejlig ukrukket, afslappet, nede på jorden og sjov. Ikke overbevist? Så se klippet, hvor Jack Nicholson forstyrrer hende under et interview. Er hun ikke lige til at putte i lommen? Skøn, I tell you.
Men... selv om hun er en dygtig skuespiller, så synes jeg stadig, at Emmanuelle Riva fra Amour burde have vundet den dér Oscar for bedste kvindelige hovedrolle. Forstår faktisk slet ikke, hvordan hun kan blive forbigået. Hvis frk. Lawrence skulle have vundet en Oscar for noget, skulle det have været Winter's Bone.

Bortset fra det, så synes jeg, at filmen Garden State fra 2004 fortæller den samme historie - bare bedre. Og jeg kan godt blive lidt småfornærmet på dens vegne over, at den ikke har nydt samme opmærksomhed. Men sådan er jeg. Jeg tager film alt for personligt.

Silver Linings Playbook 2012
Instruktør David O. Russell
Medvirkende Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Robert De Niro, Chris Tucker
Dansk premiere 25. april 2013

1 kommentar:

  1. We saw this movie and liked it!

    S&R
    http://www.CattailDown.com
    http://www.Etsy.com/Shop/TheRucksackRefinery

    SvarSlet